Бил съм учител в основно училище в периода 1960-2000 г. През цялото това време съм се вълнувал за успеха и дисциплината на учениците. В последните години от стажа ми във Второ основно училище в Сандански агресията и неграмотността започнаха да ескалират. Стигна се дотам, че синът ми, който сега вече е учител, поиска да му стана частен учител, а той да ми е частен ученик, защото не издържаше на шума в клас.
Отговорността за неуспехите се прехвърляше върху учителите и директорите. Ние, учителите, имахме обаче оправданието, че паралелките бяха с по 42 деца, а понякога и повече. Сега броят на учениците е силно намален, но пък насилието се е увеличило многократно. Аз и преди, и сега твърдя, че една по-добра уредба за комплектуване на паралелките може да подобри успеха и дисциплината. Идеята ми се свежда до това – ако има три паралелки от един (примерно пети клас), в пети „А“ да са дисциплинираните и отличниците, в пети „Б“ да са много добрите, а останалите да са в пети „В“. Така ще има естествен подбор и дори ефект на санкциониране за по-слаб успех и поведение.
В по-слабите паралелки пък естествено ще се набляга на обучението по предмети с практическа насоченост. Там ще се изучават електротехника, кожарство и готварство примерно. Това ще е добро и за учениците, а и трудът на учителя ще бъде оценен.
Петър ДРЕНКОВ, с. Джигурово, Благоевградско
1 коментара

чочо
2017-06-26 16:50:42
Отговори
Като махнем тъпите , най вече американски филми, като върнем родителите от чужбина чрез достойно заплащане.
В момента се отчита дейност с някакви си измислени–безсмислени "превенции" в училище и залъгалки - нормативни документи и т.н. - абе пълна простотия - само хрантутим чиновници....
София 3°
Видин 7°
Враца 1°
Русе 6°
Варна 35°
Бургас 32°
Пловдив 37°