Слави Трифонов и Магърдич Халваджиян са безспорните победители от телевизионната война и в настоящия сезон. Рейтингите сочат, че двамата продуценти остават властелини на ефира, напук на дузината риалити формати, които се нароиха и в двете най-гледани медии – Би Ти Ви и Нова тв, тази есен. Дългия и конкурентът му не само произвеждат най-харесваните шоута, но и прибират най-много пари – по около 2 млн. лв. за сезона.
Тази година първият залп между националните телевизии бе изстрелян рекордно рано – още в жегите на 15 август, когато стартира първият риалити формат за сезона – „Биг брадър”. Нова телевизия започна ударно с идеята да натрупа преднина пред конкуренцията, но въпреки първоначалния успех, постепенно предаването започна да губи позиции. Продуцентът Нико Тупарев и екипът му бяха обещали зрелищно шоу на зрителите в новия „ВИП брадър”, но не отговориха на очакванията за участието на супер звезда от чужбина или сензационни образи от родния шоубизнес.
Още след първата седмица на предаването, в която то водеше според рейтигните на конкурента си „Фермата” по Би Ти Ви, звездното шоу започна да доскучава на аудиторията и интересът спадна дотолкова, че гледаемостта на двете риалитита се изравни. Според данните в много от показателите „селското” шоу, снимащо се в стар чифлик край Правец, дори води. То е доста по-харесвано от „ВИП брадър” от градската аудитория и хората между 35 и 45 години.
Феновете на скандалите в Къщата по Нова тв се оказаха разочаровани от кастинга на предавенето този сезон. Масовите коментари в интернет сочат, че звездите са твърде скучни и дори спряганата за топ сензация чалга дива Преслава, не успя да грабне интереса на зрителите. Певицата не блесна с нищо в ефир и не оправда по никакъв начин солидния хонорар, платен за участието й.
„Патките и гъските в курника на „Биг брадър” бяха по-интересни от Преслава. Немее по цял ден като зеленчук. Ясно е, че се е разбрала да не я показват много-много, за да не се излага, ама те защо ни лъжат, че уж гледаме риалити”, недоволстват почитатели на формата.
Недоволство зрее и към представянето на останалите участници и развитието на историите в Къщата, които са доста еднопланови и преповтарят ситуации от много предишни сезони. Виповете отново си вдигат скандали за храната и домакинстването, каквито зрителите гледат абсолютно всяка есен в ефира на Нова тв. Дори ексцентричните певици Кичка Бодурова, Катя от „Ритон” и Луна не успяват да привлекат зрителския интерес с женските си караници. Стотиците кубици силикон в бюстовете на плейметките Моника Валериева, Светлана Василева и Катрин Вачева също не повдигат рейтинга на „ВИП брадър”.
Малко по-розово е положението на риалити шоуто на Би Ти Ви „Фермата”, което стартира за сефте у нас преди три седмици и е по идея на Иван Христов и Андрей Арнаудов, които вече имат донякъде успешен опит в бранша с формата „Къртицата”.
Двамата са и водещи, и консултанти на проекта, на който телевизията залага основно в борбата с конкурентната си медия тази есен. Би Ти Ви противопоставя на „ВИП Брадър” позитивно предаване, което до голяма степен предопредели успешния му старт, още повече че в случая няма база за сравнение с предишни сезони, така че дори средната гледаемост се приема за достатъчно добра. Данните сочат, че зрителите следят с интерес развитието на историите в чифлика, а част от участниците вече са по-популярни от доста от звездите в Къщата на Нова тв. Младата аудитория изглежда предпочита национал-героичната гаса пред скандалните истории на „ВИП Брадър”.
Във войната за рейтинги обаче се включиха още дузина други формати – „Х фактор”, „Фермер търси жена”, „София ден и нощ”, „Съдби на кръстопът”, „Истински истории”. На практика българинът от понеделник до петък не може да гледа нищо друго. Голямата и доста неприятна изненада и за Нико Тупарев, и за Иван и Андрей, дойде от поредния сезон на „Х фактор” на Магърдич Халваджиян. Музикалното риалити за пеещи таланти е изцяло позитивно и предлага неподправено забавление на зрителите, което отново го нареди на водещите позиции в класацията за най-гледани шоута, а често успява дори да мине по рейтинги и двете други риалита. Неслучайно форматът е един от най-скъпите в Нова тв и според запознати Магърдич ще прибере за него над 1 млн. лв., колкото взима всяка година и от „Господари на ефира”.
Тотален хит в остават „Господарите” с безспорните му звезди Димитър Рачков и Зуека, които са най-харесваната тв двойка и няма как да бъдат изместени от сърцата на публиката нито от Кичка и дует „Ритон”, нито от другите звезди.
Единствената, която ги бие по зрителска любов е Крисия Тодорова и донякъде актьорите от екипа на Слави Трифонов – Краси Радков и Виктор Калев. Данните сочат, че именно конкурсът за детската „Евровизия” и „Шоуто на Слави” са другите две най-гледани шоута в тв ефира от старта на новия сезон досега.
Дългоочакваното детско надпяване събираше пред екраните много хора, не на последно място и благодарение на предшествалата го масирана рекламна кампания с участието на детето-чудо Крисия Тодорова.
Единствения недостатък бе тягостното настроение, доминирано от навъсения Трифонов, което дори лъчезарните талантливи деца не можеха да разпръснат. Финалът пък беше претупан и ни в клин, ни в ръкав предшестван от опит за караница между Слави Трифонов и Евгени Димитров-Маестрото на тема кой разбира повече от пеене. Така или иначе шоуто отчете висок рейтинг и за пореден път доказа, че Крисия е същинска златна кокошка за Дългия.
Такива са и актьорите му, благодарение на чиито скечове публиката все още се задържа редовно пред екраните на Би Ти Ви в делничните вечери. Най-висока е гледаемостта именно в понеделник, когато те се вихрят в ефира на шоуто и поддържат реномето на Слави на тв властелин. Подобно на Магърдич Халваджиян и той ще прибере около 2 млн. лв. за сезона, изчисляват телевизионери. Така двамата на практика печелят най-много от войната на риалитита, в която са се впуснали телевизиите за поредна година.
Лора Личева