Родните търговци готвят до 70% намаления за деня на Черния петък, който традиционно се провежда в последния петък на ноември. През миналата година българите са изхарчили над 66 млн. лв. за да плащат в магазини с дебитни, кредитни карти или кеш, сочат данни на БОРИКА. Поръчките за намалени стоки обаче се бавят и често идват чак по Коледа, пише „Телеграф”, като се позовава на потърпевши потребители.
Един от най-големите български онлайн магазини за техника готви огромна разпродажба на всичките си артикули, като повечето ни сънародници не спят по цяла нощ, за да се доберат до тънките цени. Най-купувани стоки обикновено са таблетите и смартфоните последвани от ново поколение телевизори, както и малки и големи електроуреди. Запазва се тенденцията през последните години, ноември да е най-атрактивният месец за поръчки и надминава по потребителска активност, дори от празничния декември.
В пазаруването около черния петък обаче има и уловки. Така например евтините мобилни телефони често дават дефекти след покупката, в някои случаи след изтичане ан гаранцията и ремонтът им е доста скъп. Ако пък си купите нещо от чужд онлайн магазин, таксата за доставка е доста солена, защото безплатно се одставя само в границите на съответната страна. Въпреки това, пазаруването около 25 ноември продължава да е истински пик на бизнеса на дребно.