Здравейте, уважаеми читатели!
Според прогнозата на синоптиците остават малко по-топли и слънчеви дни и точно сега е времето да довършим подготовката на нашия автомобил за зимния период. В миналия брой ви показах как можем да защитим външно колата срещу корозия. Днес искам да ви предложа някои полезни съвети, които ако изпълните, задължително ще облекчите шофирането през зимата. И така, един от най-важните елементи в един автомобил е запалителната система. А това означава профилактичен преглед преди всичко на акумулаторната батерия, това можем да направим и сами.
Достатъчно е да се снабдим със съответните уреди, които се продават в почти всички магазини за авточасти. Гъстотата на електролита в акумулатора, за разлика от летния период, през зимата е с по-голяма консистенция 1,27-1,28.
Друго важно условие е да проверим дали добре са затегнати накрайниците (клемите). По запалителната система има още няколко условия, които трябва да изпълним. Да проверим годността на свещите, делкото и останалите кабели. Следващата система, на която трябва да обърнем внимание, е не по-малко важна. И тя е охладителната. Някои от по-немарливите шофьори карат през лятото с вода в системата. Задължително трябва да подменим с антифриз. А тези, които имат такъв, трябва да проверят неговата концентрация и годност и, ако трябва, да долеем в компенсационния резервоар.
За целта трябва да запалим двигателя, да включим парното и когато системата достигне максималната си температура, да долеем антифриза в резервоара. В автомобила има още едно резервоарче и то е за течността за почистване на стъклата. Сами се досещате, че трябва да сложим в него незамръзваща течност, за да имаме изправни чистачки. Друго важно правило е да проверим изправността на светлините. И, ако трябва, да направим реглаж на фаровете. И накрая ще спра вашето внимание на нещо, което е свързано с нашата сигурност. Става въпрос за гумите на колата. От години карам автомобила си с два различни комплекта гуми. Летни и зимни. За да си спестя време и труд, те са монтирани на отделни джанти и когато наближи времето, просто подменям летните със зимните. Естествено, задължително е да проверите дълбочината на грайферите.
В никакъв случай не ви съветвам да карате примерно с две летни и две зимни гуми. Повечето водачи, за да спестят пари, слагат две нови гуми на двигателните колелета и си мислят, че са решили проблема. Само че практиката показва друго. Колата става нестабилна и рискът от катастрофа е много голям. Вярвам, че ако всички спазим тези условия, ще намалим риска за чуждия и нашия живот.
Все още няма коментари