Здравейте, уважаеми читатели!
В поредица на рубриката ми ще се опитам да ви дам някои практични съвети, които ако спазите, уверявам ви, проблемите през зимата ще намалеят и не само това, ще увеличим живота на автомобила. В днешния брой ви предлагам да се погрижим за външното покритие, предпазващо колата от корозия. От години наред всяка есен независимо от това, че колата може да е нова, аз задължително я пастирам. По този начин предпазвам боята от солта и пясъка, с който третират заледените пътища у нас. Въпрос на личен избор е да изберете препарата за пастиране. От личен опит знам, че качествените продукти са по-скъпи и се продават във фирмени магазини. В случая пастата, която ще използваме, е английска, но няма да споменаваме марката, за да няма рекламни внушения.
Първото, което трябва да направим, е да измием прецизно автомобила, задължително с обезмасляващ препарат, след което да го подсушим.
Добре е пастирането, което е следващата фаза, да направим при умерена температура, т.е. повърхността, която пастираме, да не е нагрята от слънцето. Защото в такъв случай самата паста изсъхва бързо и трудно попива в невидимите драскотини.
Обикновено към кутиите с пастиращия препарат производителят предлага и тампон, с който нанасяме същия. Според указанията, изписани на кутията, изчакваме определено време и след това най-добре с вълнен парцал втриваме и отстраняваме нанесената защитна паста, докато повърхността не добие чист гланциран вид.
Разбира се, добре е да се прегледа автомобилът и отдолу, около калниците, праговете, както и трудно видимите места на вратите и ако има наченки на корозия с подходящ антикорозионен спрей, след като добре ги почистим от мръсотия, да бъдат обработени. Спомням си как преди много години, най-вероятно и вие сте виждали обърнати настрани прогнили лади, да бъдат третирани с всеизвестния миниум. Е, това време отмина и при съвременната технология препаратите, които има на пазара у нас, действително са много ефективни и наистина удължават живота на автомобила. За днес толкова, в следващия брой още.
Все още няма коментари