Слави Трайков
В родния артпейзаж има една амбициозна групичка нахъсани, суперактивни, известни с халтураджийството си “звезди”, които не спират да работят за успешната чалгаризация на театъра и киното ни. Умело играят по свирката на “масовия вкус” само и само “кинти” да падат. За тях няма нищо свято, стига лапнишараните от публиката да захапят въдицата. Способни са да съсипят знакови творби, без да им мигне окото и нищо не може да ги спре – като има кой да плаща, защо да не посегнем на Вазов, Яворов или някой друг...
Най-новото недоразумение се задава с премиера на 12 февруари в София. Представящият се за актьор и кинорежисьор Ники Илиев се готви да се хвърли в дълбокото с ролята на отец Ередия в “Осъдени души” по Димитър Димов. Младежът има зад гърба си няколко филмчета, които киноспецовете даже не удостоиха с внимание. Ники естествено не е избиран с кастинг за Ередия – едва ли би издържал такъв, а и кой друг би си го представил за ролята освен татко му – режисьорът Бойко Илиев, популярен с неуморните си упражнения по родната /и не само/ класика. Това Емилиян Станев, това Яворов, Димитър Димов, Достоевски..., всички падат под ножа на мащабния му визионерски размах. Остава мистерия защо критиката още не го е оценила и не са му дали някой “Аскеер”.
Това обаче не е всичко. В спектакъла “Осъдени души” като Фани Хорн ще видим друг представител на телевизионната и театрална халтура – хубавелката къдрокоска Елена Петрова, и до днес най-известна като рекламно лице на шампоан против пърхот. Неотдавна, пак под режисурата на Бойко Илиев, тя игра и Лора на Яворов, що да не се справи и сега.
Какво ли би казал за тази респектираща компания Въло Радев, режисьор на иконичния едноименен филм с Ян Енглерт и Едит Салай? Или за спектакъла “Крадецът на праскови” в Народния театър – пак на театралния корифей Бойко Илиев...?
Но да бяха само те. А какво да кажем за царете на халтурата като режисьора/актьор Асен Блатечки и Калин Врачански, като Яна Маринова, Геро, Любо Нейков, Шайбата, Гъмов, Ненчо Илчев, Стефан Рядков, Орлин Павлов и пр. кандидати за “кинти” и театрална слава. Директорите на театри също не спазват хигиена – приходите от т. нар. “мечки” са им добре дошли и ги посрещат с отворени обятия.
После, защо публиката се чалгаризирала и ръкопляскала на театрални и филмови славитрифоновци.
Все още няма коментари