Няма да пиша за вирусите, за егоцентризма и усмивката на Кирил Петков, която изчезна, за пренията между Давид и Голиат, за ментора на новото правителство (РР), за оскъдното съдържание на хладилниците.
Какво поколение расте?! Главните фактори за възпитанието на децата – семейство, училище, общество – ги няма, обезличени и заличени са.
Родителите имат грижа само чедото им да е задоволено, от нищо приятно да не е лишено, колкото може по-малко да ги ангажира, за да могат необезпокоявани да си гледат бизнеса. Забелязва се, че децата, склонни към агресия, са обикновено от заможни семейства. Училището. Горките учители! Колко по-качествени ще бъдат учебните часове, ако не се чудят как да усмиряват мамините детенца.
Обществото – видяхме и ще го виждаме по площадите, където се руши създаденото от по-минали поколения. Защо децата бяха там – да виждат вандалщината на своите създатели и по-големи от тях съученици?! Още тогава предвиждах негативното влияние върху най-младите. Това беше пример за агресия, насилие, срив на културни и материални постижения.
Имам конкретни предложения, дано да стигнат до образователното министерство:
1. Да се върне оценката за поведение – примерно, много добро, добро, задоволително.
2. Да се преместват провинилите се в друг клас или в друго училище.
3. Да се забрани тютюнопушенето в училище, като учители дежурят в междучасията
.
4. Да не се допускат момичета с модни прически, грим, удължени и лакирани нокти, разголени облекла.
5. Да се ограничават предаванията по телевизията – екшъни, домашно насилие, порнофилми.
6. Да се знае какви наказания са наложени.
Учители споделят, че никак не им е приятно да гледат ученички в такъв вид, но са безсилни да им въздействат.
Всеки министър иска да се запише в историята като иновативен , тройната коалиция отмени оценката за поведение, но остави трайни следи с въвеждането на входни и изходни контролни във всички класове.
Учениците също имат гражданска позиция и питат:
1. Защо се правят входни контролни, щом учебниците от предната година са върнати, понеже са безплатни?
2. Защо се правят входни контролни по предмети, които цяла година не са изучавани – езиковите гимназии след VIII клас?
3. 3ащо оценката от входното контролно, която не трябва да се взема под внимание, се носи като тежест през цялата година?
4. Няма ли срок за връщане на контролни работи, които по някои предмети се задържат повече от месец или не се връщат?
Изказаното мнение не е само лично, а е позиция на много родители и учители. Надяваме се професор Денков да ги чуе и мерките в сферата на образованието да се затегнат.
Т. Михайлова, Добрич
Все още няма коментари