Имам внук в шести клас, чиято подготовка по учебната програма следя всеки ден. Виждам какви трудности среща при усвояването на знанията. Учебниците му са дебели, а в тях текстът е написан на неразбираем и псевдоакадемичен стил.
Например в учебника по български език, с автори Милена Васева и Весела Михайлова, по средата на стр. 42 четем: „Формообразувателни морфеми и текст. Освен словообразувателните морфеми - корен, представка и наставка, има и такива морфеми, чрез които думите се променят по форма...”. Филолозите не го разбират, какво остава за дете в шести клас?
В учебника „География и икономика”, чиито автори са Румен Пенин и Мариана Султанова, се акцентира на Африка, Северна и Южна Америка, но няма нищо за Европа, да не говорим за България. И се описват диви животни, гори, джунгли, всякаква екзотика, които нямат нищо общо с нашата страна и със западащото ни стопанство.
Защо е всичкото това обременяване на детските мозъци? Като гледам колко им е трудно на малчуганите, се опасявам, че на някои от тях нервната система няма да издържи и ще трябва да ги вземат в психиатрични болници.
Велчо НИКОЛОВ, Разград
Все още няма коментари