След 15 юни никой шофьор не може да напуска страната, ако не си е платил наложените му глоби. А какво ще стане с тези, които не я напускат, а има да плащат. Те на практика могат да си карат, докато ги спрат случайно пътни полицаи и ги накарат да си платят, за да продължат пътя си. Това означава ли, че всяка полицейска кола ще има пос терминал за заплащане на глобите. Защото, ако те спрат на пътя в нищото – примерно между София и Пазарджик, как ще се издължиш. Нали все пак целта е да ти приберат глобата, а не да те тормозят административно. Или трябва да се разиграе схема, в която да се включат и репатраците. Това не е, разбира се, защита на диваците по пътя. А те са страшно много. Притиснат от бедност и мизерия, омерзен от борбата за залъка, българинът избива комплексите си на пътя. Наложените глоби трябва да се заплащат, това е безспорно.
Онзи ден писаха, че на граничен пункт е задържан герой със 168 електронни фиша. А такива като него са сигурно десетки хиляди. И една, и сто глоби трябва да се платят. Не може ли да се направи връзка между НАП и КАТ и глобата през приходната агенция да стига до работодателя, който да превежда парите. Или пък пунктовете за годишен преглед да са свързани и с КАТ. Сигурно има много начини, но е необходимо да се премисли всичко. Този въпрос виси от години, много водачи просто си мълчат, игнорират наложените им глоби и си карат спокойно. Сума ти администратори си вземат заплатите, закона го променяха безброй пъти, агенции, комисии, десетдневки, проверки за гуми, чистачки, фарове, за каквото се сетиш. И накрая несъбрани глоби. Дано новата инициатива по граничните пунктове да се доразвие. Именно чувството за безнаказаност е една от причините за войната по пътищата.
Ангел Симеонов, Русе
Все още няма коментари