Не знам дали се усещате, но напоследък все по-често всички ходим на пазар като зомбирани. Спрете се и се огледайте, когато сте в „Кауфланд“, в „Била“, в „Метро“ или в „Т-маркет“ – всички щъкаме като улави, забили носове в брошури с намаления, промоции, акции, точки и всевъзможни зарибяващи отстъпки. Ама замислете се бе, хора! Те тия търговци точно на това разчитат. Да захапете въдицата, а след като вече веднъж сте влезли за чорапи в магазина – да ви издокарат и с риза, и с панталон, и с балтон. И все от прокъсаните ви джобове.
Даже сериозни на вид мъже, дето жените им ги пращат да пазаруват уж по списък, често отместват погледи от омачканите листове и кривват по всевъзможни съблазни. Това е то радост за бакалина, нашественик от световете, където „Милка“-та там е по-кравешка от „Милка“-та тук.
Затова аз спрях да пазарувам в хипермаркетите, където отивам за хляб и салам, а си тръгвам с още куп ненужни неща, подмамена от промоциите и с изпразнен джоб. Вече ходя в кварталната бакалия.
Връх обаче са тия, дето вместо да си купят кофичката мляко и самун хляб, та да преживеят криво-ляво, търкат като изоглавени картончета от игрите на щастието.
Райна БОЙЧЕВА, Бургас
Все още няма коментари