Близо 80% от изтеглените потребителски кредити в България са за ремонт на дома, за покупка на автомобил втора ръка и консолидация. Това каза маркетинг мениджърът в компания за потребителско кредитиране Людмила Петрова в ефира на „Блумбърг България“. По думите й българите вече са по-склонни да инвестират в комфорта на дома си и се наблюдава устойчиво покачване на нивото на финансова грамотност. „В проучването ни „Потребителският кредит на българина“ отчитаме, че една от трите най-търсени цели за кредитиране е обединяване на задължения. Тя има и най-висок среден размер от около 10 000 лв. С други думи, българите предпочитат да намалят текущата си вноска, да удължат срока на кредита си, така че да имат по-голям разполагаем бюджет, да могат по-умно да управляват средствата си и най-вече да не са ангажирани да изплащат вноски към няколко различни институции“, обясни Петрова.
Все още няма коментари