Мони Петросян
Двама от най-богатите българи, които са натрупали първите си милиони покрай скандални ъндърграунд афери, имат шокиращ частен архив от компромати, с които държат на подчинение лица от политиката, държавната администрация и съдебната система. Това разкриха пред „Ретро” висши служители на службите за сигурност. Единият от тези богаташи се Данаил Славов-Дънката.
Слух, който броди из престъпния свят от години и никога до сега не е опроверган, сочи, че бившият премиер на страната Иван Костов е получил 10 млн. лева рушвет от хора на Дънката по времето на управлението си.
Покрай изтичащата предизборна кампания Дидо Дънката пак бе активиран.
Той получил заповед от Командира да финансира щедро предизборната кампания на Реформаторите в цялата страна, разкриват партийни фукнционери. А за морската столица директно Данаил Славов си избра и кандидат кмета Чавдар Трифонов, издигнат от партийката на Костов ДСБ.
Припомняме, че според МВР и прокуратурата Дидо Дънката е сред видните бандити по морето. В официалния си бизнес Славов се води строителен предприемач. Огромният хотелски комплекс, строящ се от неговата фирма „Борд” на метри от Аспаруховския плаж, стана причина пътят Варна–Галата да пропадне преди време.
Скандал възникна и на друг от големите обекти на „Борд” – комплекса „Ривиера Бей”, който се издига между спирките „Трифон Зарезан” и „Журналист” в морската столица, почти на брега на морето.
В самия център на Варна фирмата на Славов печели обществената поръчка за изграждането на нова сграда на районното кметство „Одесос”. Славов е собственик и на един от най-луксозните хотели в морската столица – „Капитол”. Даниел Славов е свързан и с медийния бизнес. Преди няколко години той купи контролния дял на варненския всекидневник „Народно дело”.
Но откъде са парите за този бизнес размах? Отговор на въпроса дават полицаи, разследвали Дънката. Той е бивш военен. През първите години на 90-те влиза в престъпния свят с дребни далавери. Прехранва се с нелегален внос на цигари от Румъния през ГКПП-Дуранкулак. Стоката се превозвала в микробуси от куфарни търговци.
Славов се издигнал в контрабандата, след като
друг любимец на Иван Костов - Косьо Самоковеца
взема цялата контрабанда власт и образува монопол по границите. И за децата е ясно, че Самоковеца и Дънката получиха тази чест лично от тогавашния министър председател Иван Костов. От бусовете с картони цигари Дънката преминава към мащабни схеми като трафик на цигари чрез кораби не без протекцията на управляващите, които го препоръчват.
За такъв случай пред информационна агенция №1 ПИК разкри наскоро шефът на „Антимафия” Григор Здравков.
През декември 2003 г. става инцидент в Черно море с кораба „Елена”. Тогава полудял моряк уби с железен лост двамата механици и рани тежко капитана на кораба, който пътуваше по документи за грузинското пристанище Поти. Натоварен беше 10 430-футоави контейнера със скъпи английски цигари и стомана за украинския порт Феодосия. Корабът аварира в морето, след което последва фаталният инцидент с моряците. „Елена” бе върнат, но в суматохата изчезнаха 2 контейнера цигари.
По-късно се изясни, че в мистерията около кораба става дума за класически контрабанден канал за цигари за Великобритания, организиран от Дънката.
Схемата, която работи и до момента във Варна, е следната. Цигарите от скъпите марки „Регал” „Суверен”, „Бенсън едн Хеджес”, „Питър Стивънсън” и „Дотчестър” се докарват на пристанище Варна с кораби.
По документи те са транзитен внос и пътуват за Поти, Грузия. В открито море корабът, който ги кара, ги претоварва на друг, който или ги връща нелегално у нас или те заминават директно за Великобритания. Печалбите от контрабанда на цигари за Острова за милиони долари, защото кутия скъпи папироси струва над 5 паунда.
В пресата през 2003 г. името на Дънката бе обявено като: „крупен контрабандист от последните 7-8 години”. Работил за босовете Константин Димитров-Самоковеца и Методи Методиев-Мето Илиянски. Дори
бил равен с тях и продавал цигари на Иван Тодоров-Доктора
Славов дори имал официален лиценз на внос на цигари от една марка в България. Бил и в добри отношения с представителите на световно известен тютюнев концерн.
След разстрела на Константин Димитров-Самоковеца на 6 декември 2005 г в Амстердам монополът му по границите се разпада и отделни негови подчинени започват да разпределят останките от империята му. За Дънката останал контрола върху пристанище Варна.
Бивш висш служител на Агенция „Митници” коментира пред „Ретро”, че Дидо Дънката е имал неофициално разрешение от много високо ниво в държавата по онова врече да работи без инспектори да му създават проблеми. И не само това. „Всъщност Славов директно си избираше кои митничари да работят във Варна, като назначението на шеф на пункта на пристанището ставаше само с негова положителна устна санкция. Освен цигари Дънката участва в незаконен внос на меса, чесън, алкохол и кокаин чрез кораби. Данаил беше и все още е любимец на висши чиновници във Варна. Защото има много кеш и подкупва всеки, от който има интерес”, разкрива източникът.
Въпреки десетките разработки на службите за Данаил Славов-Дънката, той никога не е бил арестуван за контрабанда. За първи и единствен път Славов имаше проблеми с правосъдието през 2010 г.
На 31 март преди 5 години той бе заключен след спецакция „Медузите” във Варна. Освен него в ареста попаднаха бившият председател на Общинския съвет в града Борислав Гуцанов, заедно с прокуриста на „Градски транспорт " ЕАД Пенчо Пенчев и главната счетоводителка на фирмата Йоанна Иванова. Четиримата се разследваха затова, че в периода 2003-2007 година във Варна са участвали в престъпна група, сключвала неизгодни сделки за автобуси на градския транспорт при условията на превишаване на власт и за лично облагодетелстване.
Ставаше въпрос за общо 25 автобуса, 6 от които са били купени от фирмата на Дънката „Бекива партнърс”. Щетите за варненската община от тази скандална сделка възлизаха на милиони. Славов по-късно излезе от ареста след като плати парична гаранция от 100 000 лв., което според хора от подземни свят за него са джобни пари.
Все още няма коментари