Малките квартални магазини загиват. Умират малкият и средният бизнес. Това казва управител на бакалия от южните квартали на София. Хората купуват от големите вериги, без да си дават сметка, че и печалбите, и данъците на такива магазини отиват в техните си държави и България не печели нищо от това. „Какво се получава – че българското производство отива на вятъра, защото всички са в хипермаркетите“, сподели управителят.
Факт е, че много клиенти са недоволни от бакалиите по кварталите, като се оплакват, че цените на много от стоките им са по-високи от тези във веригите. Не навсякъде обаче търговците са недобросъвестни, а напротив – оцеляват на ръба на бръснача. В много бакалии цените на основни продукти са по-ниски от тези в големите магазини.
Във въпросния магазин например цената на киселото мляко е под 1,60 лв., а кутия от 10 яйца струва 4,80 лв., докато във веригите киселото е 2 лева, а голямата кутия с яйца – 6-7 лв.
„Печеля по-малко от 10 стотинки от млякото, но въпреки всичко не мога да надуя цените на 2 лева, това е безобразие. Как да накараш възрастни хора по селата да пазаруват на тая цена с пенсия от 500 лева?“, възмущава се търговецът.
В същото време веригите вземат стоката много по-евтино в сравнение с цената, на която купуват малките търговци.
Принципът е ясен – хипермаркетите вземат огромни количества и влагат много средства, затова и производителите им продават много евтино, тъй като купуват на едро. Понякога се получава и пълният абсурд – веригите притискат производителите да дават стоката си на цена под производствената заради битката им да влязат в големите вериги.
Така се получава и пълна неравнопоставеност между малките и големите магазини, като прекупвачите по веригата надуват още надценките. Накрая, при крайния потребител цените са прекомерно високи.
Собственик на квартален магазин: Загиваме! Веригите купуват храните двойно и тройно по-евтино
0 коментара

Все още няма коментари