Държавата бавно напредва с новия вариант за преминаването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, след като загърби дългия тунел. Вече е представен разширеният идеен проект на трасето, според който новото ляво платно от почти 24 км и обходът на град Кресна от 5.45 км ще струва малко над 732 млн. лв. без ДДС, т.е. 878 млн. лв.
Все още обаче няма готова оценка за въздействие върху околната среда и подготвен търг за строителство, което ще отнеме поне четири години. Така магистралата може да не е изцяло готова до 2022 г., какъвто е ангажиментът на България пред Брюксел.
Отсечката между Крупник и Кресна предизвика дебати, като основният сблъсък беше с екоорганизациите. Те бяха против изграждането на участъка през Кресненското дефиле заради потенциалното нарушаване на екосистемата в него, затова и подкрепяха идеята за тунел през дефилето. Тази идея обаче беше отхвърлена във времето заради високата прогнозна стойност - около 1.2 млрд. лв., и сложността на проекта.
Все още няма коментари