Наред с жалбите от самите граждани, че масово им прибират колите и след това ги цакат с 60 лв. такса, собственици на хотели в Златни пясъци се оплаквали, че наказателната акция всъщност се правела избирателно за гостите само на някои от тях.
А паякът работел ударно –още докато се чекира туристът на рецепцията и возилото му се прибирало. „Аз не мога да вляза в контекста на тази междуфирмена разправия, не ми е и работа“, обясни Манолова. По думите й тя можела да се намеси доколкото става въпрос за защита на интересите на гражданите, но не и да регулира взаимоотношения в бизнеса.
За да защити туристите обаче, омбудсманът подготвя в момента препоръка до Народното събрание за изготвяне на законодателна промяна, с която да се разпише, че вдигането на неправилно паркирани автомобили ще се извършва задължително в присъствието и на полицаи. „За да е ясно, че има все пак представител на държавата, на силовото министерство, който да следи цялата тази дейност да се извършва законосъобразно и с едни и същи правила по отношение на всички“, аргументира се Манолова. Тя побърза да подчертае, че предвижда тази мярка да важи само за курортите от национално значение.
Омбудсманът отчете, че в началото на туристическия сезон паякът се оказал най-оборотното предприятие. И напомни, че според хората на място той работел със завидна скорост, като на всеки 5 минути вдигал по 2 коли.
Все още няма коментари