На борда му е имало 55 пътника и 7 души екипаж. Всичките са загинали, предаде ТАСС, цитирайки министерството на извънредните ситуации.
Експертът по авиационните произшествия Юрий Антипов, цитиран от LifeNews и агенция Блиц, посочи, че падането на лайнера под голям ъгъл е доста необяснимо. На видео от летищните камери се видяло как самолетът тръгва да се приземява при конфигурация, която очевидно не е за кацане. Ъгълът на снижаване спрямо земята е не по-малко от 45 градуса. Това показва, че не лошото време е причината за катастрофата, а странно поведение на пилота, твърди експертът.Антипов заявява, че или груба грешка при пилотирането, или някакви много големи манипулации по време на изразходването на горивото на самолета, заради които е възникнала техническа неизправност. Но ъгъл от 45 градуса на практика е свредел и самолетът не каца, а се забива в земята, категоричен е руският експертът.
Юрий Антипов изказа и друга възможна версия. Според него заледяване на машината също може да доведе до подобна трагедия. Самолетът е могъл да попадне под леден дъжд и да се заледи, което неминуемо води до трагичен край на полета. Това е често срещано явление при полети, които тръгват от топли градове и преминават в студени области, където има ледени дъждове.
„Ако датчиците в пилотската кабина покажат, че самолетът се заледява, то командирът трябва незабавно или да се упъти към летище за кацане или да кръжи в зона с по-висока температура, докато ледът се стопи”, казва експертът.
Според него, след като не е успял да кацне от първи път, пилотът се е вдигнал, а температурата над 1 километър вече е била минусова. При наличието и на дъжд, заледяването е съвсем нормално. Това обяснява и дългото му кръжене-опитвал се е да стопи образувалия се лед, но явно не е успял.
Самолетът е бил на дубайската компания "Флай Дубай" (Fly Dubai), а на борда му е имало общо 62 души - 55 пътници и седемчленен екипаж, уточни регионалното представителство на министерството на извънредните ситуации в Рязан.
Още вечерта в Ростов на Дон е било обявено предупреждение за буря. В момента на катастрофата скоростта на вятъра е била 22 м/с. Ръмяло е. Долната граница на облачността е била 540 м, а хоризонталната видимость - 6 км.
Все още няма коментари