Спомнят си, че са започнали да дълбаят планината в един много студен зимен ден. Цигарите им сладнели и гаснели от вятъра. Имали са участък, от 250 метра, на който условията за работа са надминали всичките им очаквания („Адът би им се сторил шоколадово руло с много масло!"). Тук са поставили национален рекорд за скоростна проходка - 96 метра за един месец. Началникът на обекта Георги Попов порови-порови из едно тесте снимки, за да ни покаже как е изглеждал „страшният участък", но не намери снимката. Документираният подвиг бе изчезнал. Истинският е застрахован от бъдещето.
„Пълзят" последните две колони от виадукта. Инж. Тихомир Партениев от строително-монтажното управление „Мостстрой" е оставил настрани дипломата си и е станал бригадир на дванадесет кофражисти и бетонджии. Най-много се страхувал за бетона - когато падне температурата, хората ще издържат.
Колоните „пълзят" в денонощието с по пет-шест метра и когато списанието излезе от печат, кой знае къде ще бъдат. Важното е да стане магистралата. Важното е, когато седнат да обядват строителите, зад всяко парче хляб да има човек.

Мостостроителите преминават всеки метър от своя обект на колене.

Инж. Тихомир Партениев

Всеки ден се изменя пейзажът.

Свързващите елементи на мостовете преди да бъдат монтирани

Автомагистрала "Хемус" - етап от мостовото строителство

Монтаж
Източник: Отечество, IX, №213, 28 авг. 1984, с. 24-25
Все още няма коментари