Климатикът не топли
И в двата случая – и климатик, и климатроник са за охлаждане. Климатикът не може да топли поради простата причина, че при движение температурата на въздуха е по-ниска. При някои автомобили внесени от скандинавските страни, има монтирани печки. Някои от тези печки тръгват, когато температурата падне под 3 градуса, което помага за по-бързото затопляне на въздуха, но това не става от климатика.
Прозорците не пречат на климатика
Някои хора си мислят, че ако отворят прозорците и пуснат климатика, той ще се повреди. Това не може да се случи, даже е препоръчително, когато колата се е напекла много, е добре първите няколко минути да караме с пуснат климатик и с отворени стъкла. Така ще помогнем на климатика, тъй като понякога температурата на въздуха в купето се е нагряла до 70 градуса, т.е. всичко в интериора – табло, волан, таван и седалки са нагрети зверски . Така че човек вместо да стои и да се поти в колата в да си мисли, че не му работи климатикът, е добре да си отвори стъклата, за да си проветри автомобила.
Филтърът за купето трябва да бъде сменян редовно
Пускането на климатика на ниски обороти
Когато човек пуска климатика, оборотите на двигателя не трябва да са над 1500. Когато машината е в покой и я пуснете на 3000-4000 оборота, опасността да се счупи компресорът или най-малкото клапан на компресор, е доста по-голяма, отколкото, ако се пуска на ниски обороти.
Разходът на гориво
Съвременните компресори са с променлив работен обем, т.е. когато температурата навън не е чак толкова висока, компресорът работи с по-малък капацитет и с по-малко фреон, съответно не натоварва и чак толкова двигателя. Стандартно компресорът сваля 8-10 конски сили от мощността на мотора, така че няма как разходът на гориво да не се повиши.
Климатикът се ползва и през зимата
През зимата трябва поне веднъж месечно да се пуска климатикът и всеки път, когато стъклото на автомобила се изпоти. В този случай въздушната струя се насочва към стъклото, пуска се компресорът, той изсушава буквално за секунди. По този начин се смазват всички уплътнения на компресора, защото се вкарва в работен режим, тъй като всички каучукови изделия през зимата стават твърди и е възможно да изпуснат, ако не се ползва този компресор. В този случай климатикът работи в режим на изсушаване, т.е. той няма да охлади и да попречи на парното, но пък донякъде е грешка, ако се кара постоянно на включен компресор.
Спреят за почистване ще предотврати неприятната миризма
Вътрешната циркулация
С бутончето за вътрешна циркулация освен че се спира мръсният въздух , който идва отвън, се помага и на климатика, защото той изстудява вече все по-студен въздух, т.е. не се вкарва въздух с температура 40 градуса, а се охлажда въздухът в купето. Този бутон трябва да се ползва само в града или извън града, когато отпред се движи автомобил, който изхвърля силно миризливи газове, защото затварянето на тази клапа спира достъпа на свеж въздух. Затворената клапа е силно препоръчителна в града, но когато се кара извън града, е по-добре вътрешната циркулация да е изключена. Вътрешната циркулация не трябва да се използва през зимата, по време на дъжд, когато навън температурата е много нискса, а вътре в купето е гopeщo , всичко което пътниците издишат при допира със стъклото, образува конденз и налага пускането на климатика.
Спрейове за неприятните миризми
В купето успяват да се просмучат доста неприятни миризми, които понякога са нетърпими. На пазара има няколко вида антибактериални спрея, които отстраняват неприятните миризми много качествено , като с оригинален италиански спрей третирането струва 75 лева и има гаранция една година, че няма да се появи неприятната миризма.
Все още няма коментари