Соцът окраде колите на гнилия Запад
В Ловеч правеха москвич, в Пловдив - версии на рено
Фото
10 апр. 2016, 12:00
5 коментари
2515 прочитания
Още след залповете на „Аврора” вождовете на Великата октомврийска социалистическа революция схващат, че новият строй е свързан с индустриализацията. Тя обаче далеч не се свежда само до Лениновия лозунг „Комунизмът - това е съветска власт плюс електрификация”.
И в Русия се залавят да събуват лаптите, зарязват пешеходството и се качват на автомобили. Но понеже топлата вода и велосипедът са вече открити, доскорошните мужици започват да се държат като китайци от края на ХХ в. Те толкова успешно прекопират моделите от автомобилната индустрия на гнилия Запад, че клонирането и двойничеството на машините е поразително.
Този иновативен подход се прилага чак до падането на Берлинската стена и края на Студената война. После – да се крадат визии и технологии, става напълно безсмислено, защото голяма част от автомобилните гиганти, като „Фиат” и „Рено”, директно изнасят производствата си в Русия. Същото се случва и с автомобилостроенето в другите страни от Източния блок.
По времето на соца част от откраднатите от Русия модели и техните разработки са произвеждани в заводите в Ловеч и в Пловдив. В Ловеч правеха москвич, а в Пловдив – версии на рено.
Вождовете Тодор Живков и Леонид Брежнев приветстваха работническата класа и се опияняваха от нейната любов от лъскави открити черни лимузини.
Популярното жигули всъщност е италианският „Фиат” 124.
Три години след появата на "Опел Рекорд" през 1953 г. руснаците отвръщат на удара с "Москвич 402"
„Ленинград 1” е копие на пуснатия две години по-рано през 1931-ва американски „Буик -32-90”.
ЗИС-110 е 1:1 „Пакард 180”. Такъв оригинален пакард Сталин подарява на Георги Димитров. Колата е открадната от София и върната в САЩ в зората на демокрацията.
Новата масова хечбек модна линия в соца дойде с „Москвич 2141”. Сглобяваха го и в Ловеч. Той е „Симка”, макар че някои го оприличават и на „Рено”.
Зазката 966, на която се возеха бедни и млади семейства, е соцвариантът на Eн Е Су – „Принц 4”.
Ладата, позната във версии от 2103 до 2106, не е нищо по-различно от „Фиат 125”
В класическата тоталитарна волга ГАЗ-21, емблемата е заменила пумата от майнлайна на „Форд” с рогато еленче.
Гърбатата зазка от модела 965 е „вдъхновена” от фиатчето 600, което слиза от поточните линии пет години по-рано, през 1955-а.
На властта днес не й е нужно да се вози на изплагиатствани модели коли. Оригинален електромобил възседна вицепремиерът и социален министър Ивайло Калфин, след като премиерът Борисов разпореди министрите да слязат от колите на НСО.
Материалът подготви Радослав Нешев.
И в Русия се залавят да събуват лаптите, зарязват пешеходството и се качват на автомобили. Но понеже топлата вода и велосипедът са вече открити, доскорошните мужици започват да се държат като китайци от края на ХХ в. Те толкова успешно прекопират моделите от автомобилната индустрия на гнилия Запад, че клонирането и двойничеството на машините е поразително.
Този иновативен подход се прилага чак до падането на Берлинската стена и края на Студената война. После – да се крадат визии и технологии, става напълно безсмислено, защото голяма част от автомобилните гиганти, като „Фиат” и „Рено”, директно изнасят производствата си в Русия. Същото се случва и с автомобилостроенето в другите страни от Източния блок.
По времето на соца част от откраднатите от Русия модели и техните разработки са произвеждани в заводите в Ловеч и в Пловдив. В Ловеч правеха москвич, а в Пловдив – версии на рено.
Вождовете Тодор Живков и Леонид Брежнев приветстваха работническата класа и се опияняваха от нейната любов от лъскави открити черни лимузини.
Популярното жигули всъщност е италианският „Фиат” 124.
Три години след появата на "Опел Рекорд" през 1953 г. руснаците отвръщат на удара с "Москвич 402"
„Ленинград 1” е копие на пуснатия две години по-рано през 1931-ва американски „Буик -32-90”.
ЗИС-110 е 1:1 „Пакард 180”. Такъв оригинален пакард Сталин подарява на Георги Димитров. Колата е открадната от София и върната в САЩ в зората на демокрацията.
Новата масова хечбек модна линия в соца дойде с „Москвич 2141”. Сглобяваха го и в Ловеч. Той е „Симка”, макар че някои го оприличават и на „Рено”.
Зазката 966, на която се возеха бедни и млади семейства, е соцвариантът на Eн Е Су – „Принц 4”.
Ладата, позната във версии от 2103 до 2106, не е нищо по-различно от „Фиат 125”
В класическата тоталитарна волга ГАЗ-21, емблемата е заменила пумата от майнлайна на „Форд” с рогато еленче.
Гърбатата зазка от модела 965 е „вдъхновена” от фиатчето 600, което слиза от поточните линии пет години по-рано, през 1955-а.
На властта днес не й е нужно да се вози на изплагиатствани модели коли. Оригинален електромобил възседна вицепремиерът и социален министър Ивайло Калфин, след като премиерът Борисов разпореди министрите да слязат от колите на НСО.
Материалът подготви Радослав Нешев.