Хаосът по улиците и пътищата продължава, жертвите са ежедневие. Депутатите многократно изменят Закона за движението по пътищата, залагат на завишени глоби и други подлежащи на тълкуване наказания. От всичко това ефект няма, защото контролът е слаб и неефективен.
В България има над 3 милиона коли и около 3 хиляди автоконтрольори. Коментарът е излишен.
С риск да бъда обвинен в носталгия по миналото, ще се върна в онова време, когато имаше по-добър ред и сигурност. Контролът по безопасността на движението беше добре организиран. Всички униформени служители имаха право да вземат отношение по пътните нарушения. Имаше нещатни служители по КАТ, по криминална и по стопанска престъпност. Те бяха с права и задължения като щатните, без да получават заплати. Имаха право да ползват медицинските и почивните заведения на МВР. Имаше доброволни отряди, част от тях - специализирани по контрола на движението. Работеха по график с униформените, а понякога и самостоятелно. Освен съставените актове за нарушения се налагаха и глоби по карнетка до 5 лева.
Ако искаме да настъпи някакъв ред в движението и сигурността, нека се върне старият ред. Да се върнат правата на униформените полицаи за контрол на движението, те са отнети противоправно. Да се върнат нещатните служители. Има толкова пенсионирани полицаи, военни и добросъвестни граждани, които могат да бъдат привлечени със съответните права в полза на обществото. Това е ресурс, който може да тушира престъпността в населените места. Там униформените почти ги няма. Несъобразената скорост, незачитане на знак №36, неправилно спиране са практика. Тези хора ще знаят рецидивистите и водачите без книжка. Нека униформените бъдат изтеглени по централните пътища и магистралите, където пък превишената скорост е практика.
Христо Христов-Референта, Правец
Все още няма коментари