Земеделското министерство работи за учредяване на мрежа от магазини, които ще бъдат под логото МЗХ – „Магазин за хората“. То ще бъде ЕАД и понастоящем финализираме пакета от документи, които ще са необходими за учредяване на публичното предприятие. Както и постановление на решение на Министерския съвет, с което да ни бъдат гласувани 10-те млн. лв. Това съобщи земеделският министър Георги Тахов миналата седмица. Министърът припомни, че създаването на веригата под егидата на ведомството му е заложено в закона за бюджета, приет от народните представители.
Доброто начинание за магазини с хранителни продукти на ниски цени стартира по предложение на лидера на „ДПС-Ново начало“ Делян Пеевски, който възропта срещу необоснованите надценки на голяма част от търговските вериги, породили бойкоти на потребителите преди няколко месеца. Предложението бе магазините да се разкриват в клоновете на „Български пощи“ и търговската надценка да не надхвърля 10% – колкото да се покрият административните и транспортните разходи. Идеята официално бе разписана в Бюджет 2025, но на финалната права отпадна изискването магазините да са в пощите.
„Нашият стремеж е да направим една социално- ориентирана търговия, като ще се стремим нито един български гражданин, най-вече в малките населени места, както възрастни хора и лица с увреждания да нямат затруднения, когато придобиват стоки от първа необходимост. Дискриминацията към най-уязвимите групи от населението трябва да спре, защото смятаме, че към днешна дата я има“, обясни Георги Тахов. От думите на министъра стана ясно, че ще ползват магазинната мрежа на Централния кооперативен съюз (ЦКС). „Това за нас е безалтернативен вариант, защото в ЦКС са най-широко застъпени селскостопанските продукти и те реално се явяват като представители на кооперативния пазар и бизнес. В ход е подготовката на тристранно споразумение между министерството, ЦКС и кооперативите, тъй като собствеността не е изцяло на ЦКС“, добави Тахов.
Той уточни, че обектите са над 1500 магазина на територията на страната и така ще се покриват всички 28 области. „Всички магазини трябва да имат единна ценова политика. Ще следваме принципа на ниската надценка, за да може уязвимите целеви групи да се възползват от придобиването на стоки от първа необходимост. Магазинната мрежа ще покрива стоки от малката потребителска кошница“, уточни Тахов.
Държавата прави верига „Магазин за хората“! Хранителни продукти на ниски цени ще се продават в 1500 обекта в страната
0 коментара


Все още няма коментари