Само на много малко плажове ще има безплатни чадъри през лятото. В туристическото министерство подготвят нова концепция за управление на черноморските плажове, а идеята е да се намалят цените за чадъри и шезлонги и там, където има възможност, да бъдат нулеви. Това стана ясно от думите на министър Николина Ангелкова пред БНР.
„През парламента вече минаха на първо четене измененията на Закона за устройство на черноморското крайбрежие, който прехвърля правомощията към министерството на туризма, надявам се това да се случи до края на март”, каза тя. След това предстои да бъде подготвена и новата концепция за управление на морските плажове. „Новото, което предвиждаме, е така да групираме тези плажове, за да можем наистина да ги разделим според тяхната индивидуална характеристика - географското им положение, това дали са близо или не до защитена територия, попадат ли в урбанизирана територия”, каза още Ангелкова.
Целта е за всяка такава група да има нова методология за определяне на минималното концесионно възнаграждение, където водещ критерий няма да бъде цената. Това ще позволи на всеки желаещ да управлява и стопанисва един отделен плаж да извършва и други дейности, позволени в рамките на закона.
Предварителните проучвания на водещите туристически оператори и заявените полети по летищата показват, че годината ще бъде успешна за българския туризъм. България е обявена за предпочитана дестинация от ТУИ и това не е случайно, убедена е тя. Очаква се ръст на немския пазар. Полетите до нашите летища ще бъдат с 35 на сто повече, увеличението на авиопревозите от Полша е с 53%, ръст има от Русия и Великобритания.
На 25 февруари в Москва ще има кръгла маса с участието на наши и руски туроператори във връзка с предстоящия летен сезон. Големите руски компании в бранша прогнозират повече от 30% ръст на братушките за лятото. Освен това в момента зимният сезон протича изключително добре по данни от големите ни курорти.
Билборд кампанията за рекламиране на вътрешния туризъм, в която се включват все повече общини, пък ще стане целогодишна поради големия интерес към нея, съобщи още министър Ангелкова. Кампанията, свързана с насърчаване на вътрешния туризъм, е втората след тази за 50-те малко познати обекта, която премина през миналата година. Клипът с холивудските актьори, който рекламира нашата страна, се оказа изключително успешен, въпреки че досега не е излъчван по телевизионни канали, но през социалните мрежи е достигнал до милиони зрители.
Все още няма коментари