Българинът масово купува сирене и кашкавал от палмово или друг вид растително масло. От нула потребление на менте сирене през 2006 г., през 2014 г. консумацията му удря 59 хил. тона. Това показва анализ за пазара на млечни продукти, подготвен от Центъра за агрополитически анализи към Института по аграрна икономика, цитиран от Асоциация на млекопреработвателите в България.
Прогнозите са, че през 2015 и 2016 г. ще има лек спад в потреблението до 50 хиляди тона, а до 2020 г. фалшивите млечни продукти ще заемат около 49 хиляди тона, което е в пъти над вътрешното потребление на истинските сирена. Очаква се едва 18 хил. тона да бъде консумацията на бялото саламурено сирене през 2020 г.
Според изчисленията, ако през 2006 г. консумацията на бяло саламурено сирене е била 60 хиляди тона годишно, то през 2014 г. тя е пада до 13 хил. тона. Проблемът е, че поради ниските доходи на населението, хората предпочитат да купуват менте-продукти без да се интересуват от качеството. Бедният българин гледа цената, а не съдържанието на продуктите, които слага на масата, категорични са експертите.
При кашкавалите сривът не е толкова голям. Ако през 2006 г. българите са хапнали около 40 хил. т годишно, то през 2014 г. цифрата пада до 31 хил. т. Причината е вносът на жълти сирена от Европа
Все още няма коментари