Тайната за това как е била построена пирамидата винаги е удивлявала и завладявала учени и археолози от всички времена.
Според учените, най-голямото предизвикателство пред строителите е било да набавят 170 000 тона варовикови каменни блокове, с които да издигнат пирамидата. Подобни масивни блокове е могло да бъдат набавени само от едно място – каменните кариери в Тора, предава БГНЕС.
"Никой никога не е могъл напълно да бъде сигурен как толкова огромни каменни блокове са били докарани в Гиза, за да бъде издигната подобна мащабна структура и то за по-малко от четвърт век. Но сега нови доказателства разкриват как Хеопс може да е успял да се справи, а именно посредством специално построени лодки и висококвалифицирани моряци“, разказват археолозите.
Те разкриват едно и позабравено или по-скоро не особено добре направено проучване на откритие от 1954 година. В яма в основата на Голямата пирамида египетски екип от учени открива голям брой внимателно разглобени дървени греди. По това време откритието не е направило особено впечатление на археолозите, които въобще не са го свързали с тайните на пирамидата.
С напредването на технологиите обаче на учените е дадена възможност да установят, че всъщност гредите са част от разглобен кораб – церемониален плавателен съд, на който Хеопс да плава в отвъдния живот.
Това откритие дава възможност за нов поглед върху това, с какви кораби точно са пренасяли хора и товари древните египтяни по Нил. Вероятно с подобни плавателни съдове, като открития в основата на Голямата пирамида са пренесени и огромните варовикови блокове за построяването ѝ.
Според археолозите Хеопсовата пирамида, в която е гробницата на фараона Хеопс, е издигната за около 20 години. Построяването й е станало преди около 2500 години преди Христа, като сега учените трябва да разгадаят друга мистерия – как монолитните камъни са били транспортирани по суша и сглобявани в Гиза.