Най-обичаният български футболист Георги Аспарухов-Гунди е искал да стане рали пилот и да се състезава със своето алфа ромео. Най-вероятно затова го е и купил, разкрива основателят на Националния фенклуб „Гунди“ Архангел Петров сензационно пред „Ретро“.
Самият Футболист №1 на ХХ век у нас направил признанието пред самия Петров само няколко месеца преди катастрофата на прохода „Витиня“ на 30 юни 1971 г., в която загиват той, приятелят му Никола Котков и един военен, качен на „стоп”.
„Левски“ имаше мач в Стара Загора, а аз пътувах на връщане с отбора в клубния автобус. На отиване бяхме няколко приятели с кола, но на връщане ме качиха в рейса. Седях отзад и по едно време Гунди дойде и седна до мен да си поговорим. Аз го познавах от дете, тъй като сме от една махала в „Слатина“ и дори риташе с нас в неделя, докато беше още ученик. От дума на дума ми сподели, че вече мисли да свършва с футбола, беше му омръзнало, краката го боляха заради честите ритници от страна на съперниковите футболисти. Не искаше да става треньор, не искаше да работи за този спорт, поне няколко години. Като попитах какво ще прави, след като окачи бутонките, той ми отвърна, че иска да стане автомобилен състезател. Щял да приготви своето алфа ромео за рали. Казах му да размисли, защото това е особен и тежък спорт, рисков. Той не беше и добър шофьор, имаше няколко катастрофи, караше бързо по празните тогава софийски улици. Но той не ми отвърна нищо“, разказва Рашо Петров.
За недобрите умения зад волана разказва и братовчедът на легендата и също бивш футболист на „Левски“ Стефан Павлов – Фифи Перото.
„Дясната спирачка на колата на Гунди беше повредена. Това му го казаха няколко души. Иван Попов - също бивш наш футболист, който лично се грижеше за алфа ромеото, го дръпна настрани и му вика: „Да знаеш, че дясната спирачка не държи”. Гунди само се усмихна по своя си начин. Явно не обърна внимание на предупреждението. И после всички знаем какво се случи. На Петрохан спират с Котето да заредят бензин. Там качват и капитанчето, дето загина на задната седалка. Това спиране може да се е оказало фатално. След трагедията милиционерите правиха следствие, което доказа всичко. Гунди прави опит да изпревари камиона отдясно, обаче в последния момент вижда ремаркето. Бие спирачки, 18 метра алфата се е движела на две гуми, и се удря в резервоара. Гунди не беше и особено добър шофьор, няма какво да се лъжем. Алфа ромеото беше твърде бърза кола, спортен модел. Не беше за нашите скапани пътища“, разкрива Фифи.