Някаква каша се забърка тези дни по повод ремонта на руските изтребители СУ-25, които са на въоръжение в българската армия. Цвета Караянчева, която беше на посещение в Русия, съобщи, че двигателите им ще бъдат ремонтирани в България с помощта на командировани руски специалисти. Опонира и министър Каракачанов, който заяви, че има подписан договор с белоруски завод, който притежава лиценз за такъв ремонт. Българският завод „Авионамс“ е без лиценз за такава дейност. Намеси се и икономическият министър Емил Караниколов, който се противопостави на ремонта в Беларус, защото страната също е в режим на санкции от ЕС.
Така възелът се завърза, а за широката публика не става ясно кой в крайна сметка ще извърши ремонта. Въпросът не е маловажен, защото става въпрос за удължаване на експлоатацията на самолетите на сравнително поносима цена от стотина милиона, сравнено с цената на новите фантоми. Когато има такъв разнобой между членове на управляващата коалиция, е неприятно не само за нея, но и за всички нас. И без това отношенията с руснаците са доста деликатни, за да ги объркваме повече.
Тихомир Стойчев, Пловдив
Все още няма коментари