За втора поредна година зрелостниците провеждат матурите си при извънредни епидемиологични условия. Многократно различни представители на ученическите и родителските среди призоваваха за облекчаване на трудностите пред децата във връзка с провеждането на матурите. Можеше да се помисли за съкращаване на част от изпитния материал, но това не беше сторено. С една почти болшевишка твърдост чиновничките от МОН не допуснаха почти никаква промяна. Самият министър, вече бивш, също категорично не допускаше такава възможност.
А випускът зрелостници от тази година са най-ощетените. На практика те в XI и XII клас са били на дистанционно обучение. Като ученици в XI клас през целия втори учебен срок учиха дистанционно. Като дванайсетокласници пък цялата им учебна година премина на дистанционно обучение. Колкото и да се напъват министерските служители да доказват, че всичко е наред, че материалът е взет, дистанционното обучение осакатява децата. Ние, учителите, знаем, че след като предадем материала, си оставяме известно време за решаване на матуритетните тестове. В тях запознаваме учениците с групите въпроси в теста, решаваме тестовете и обсъждаме всички възникнали проблеми. Така тестовият тренинг се превръща не само в подготовка за изпита, но и играе ролята на един разширен преговор на материала. Това в дистанционното обучение просто не можеше да стане. Можеше да се помисли от страна на просветните бюрократи за психиката на учениците. А и хич не е добре да се насажда у децата негативно усещане за държавата и държавността като организация, потискаща бюрократично гражданите от най-ранна възраст. Имам възможност да общувам с младите хора в ученическа възраст и съм свидетел на крайно негативното им отношение не само към политиката, но и към цялата обществена действителност у нас. Повярвайте ми, ужасно е да виждаш огорчени и обезверени хора, намразили родината си много преди да са заживели пълноценно, като самостоятелни граждани в нея.
Св. Михайлов, Варна
Все още няма коментари