„Има повече българска продукция на пазара у нас. Тя е в резултат от кризата, която има и няколко положителни ефекта. Виждаме, че пазарът изпреварва държавата и всякакви постановления. Българските потребители последваха апела и на търговците, и на държавата, започнаха да купуват повече българска стока и това веднага се отрази на магазините“. Това заяви изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев.
Според Матеев доста производители вече са сключили договори с търговски вериги.
„Българският потребител, в резултат на кризата, стана доста по-чувствителен ценово. Той промени драстично своето поведение. Все повече се купуват стоки, които са на промоция“, каза той. Според него хората предпочитат да пазаруват в близките до тях магазини, а се купува само най-необходимото. Покупката на по-луксозни стоки вече е ограничена.