През 2023 г. са заведени 1025 дела за неплатени сметки за ток. От тях 626 са за нерегламентирано ползване на електроенергия. Това съобщиха от Енергото на Западна България в отговор на запитване на „Телеграф“. Почивните дни около коледните и новогодишните празници, по-ранното плащане на заплатите и натрупването на повече от 30 дни между получаване на възнагражденията доведоха до закъснения и неплатени сметки за ток.
Срокът за плащане на сметката може да е пропуснат поради незнание, невнимание, стечение на обстоятелства, липса на финансови средства. За да не бъдат изненадани от дело или спиране на тока, потребителите трябва да са информирани. Срокът за безлихвено плащане на сметките за електроенергия на битови клиенти на „Електрохолд продажби“ е 10 дни от датата на издаване на фактурата. Ако тя не бъде платена в този срок, задължението се води в просрочие и започва да му се начислява законна лихва за всеки ден от периода на забавяне на плащането. Във всяка фактура има информация за срока за плащане и датата, след която електрозахранването може да бъде преустановено, ако не се плати. При спряно снабдяване захранването се възстановява, след като бъдат платени просрочените задължения и направените разходи за спирането и пускането на тока съгласно ценоразпис. При закъснение на плащането започва напомнителна процедура. Клиентите се уведомяват два пъти.
Все още няма коментари