Общините ще могат да определят брой торби с определена вместимост и товароносимост, в които да хвърляме боклук. Закупувайки пликчетата, ще плащаме и такса смет, която ще е включена в цената им. Това става ясно от наредбата за изготвяне на план-сметката за разходите за услугите, за които се плаща таксата за битови отпадъци, публикувана от Министерството на финансите.
Догодина ще има три варианта за плащане на такса смет на принципа количество изхвърлен боклук. Всяка община ще решава кой начин да прилага. Единият е с торбички, другият на база вместимост на контейнерите за боклук, а третият – на човек от домакинството. За услугата миене и метене на улиците основата обаче ще е различна – или човек от домакинството, или площ на имота. Общинският съвет може да приеме различни основи за отделните населени места, за отделните зони в тях, както и за различните категории задължени лица. Това означава, че ще е възможно в един квартал да се плаща с торбички, в друг – на човек от домакинство, а в трети – вместимост на контейнерите за смет и честотата на тяхното извозване. Съгласно наредбата броят торби за годината за даден имот ще се определя съобразно извършения анализ за количеството битов отпадък, генерирано за този имот. Общинският съвет ще може да определи минимален брой торби, които да бъдат закупени от живеещите. Това ще става на базата на анализ за минималното количество битов отпадък, генерирано от един ползвател на услугата в дадено населено място или зона. Когато закупените за годината торби надхвърлят действително изразходваните, останалите пликчета ще се използват за следващата година. Ако таксата се плаща на база контейнери за боклук, тя ще се разпределя според идеалните части на живеещите в имота, към който контейнерът е зачислен.
Все още няма коментари