Столичани ще получават нови фактури за парно, съобщи БНТ. На тях ще има голям предупредителен надпис за просрочени задължения, както и предупреждение за предстоящо съдебно производство.
През миналата година дружеството е завело около 15 000 дела за 23 милиона лева. На този фон от ,,Топлофикация" признават, че близо хиляда от тях са за минимални суми от порядъка на няколко лева.
Според дружеството най-често до такива дела се стига след продажба на апартамент. В някои случаи се получава разминаване в датите на получаване на сметката за отопление, изплащане на старата сметка и изповядването на сделката.
Остатъкът обикновено се получава при второ и трето изравняване на годишната изравнителна сметка. Тя обаче идва, когато жилището има нов собственик, а от ,,Топлофикация" съдят стария. Друг вариант - плащане на стари сметки по банков път, без да са изчислени лихвите за просрочие. Така остатъкът остава незабелязан от клиента.
От дружеството заявиха, че след въвеждането на новите фактури ще се преодолее този проблем. До абонатния номер вече ще има код на платеца. По този начин няма да се губи връзката с клиента при смяна на адреса.
Ако абонатът има просрочено задължение или срещу него предстои да бъде заведено дело, това ще бъде изписано с големи букви на фактурата. Тогава клиентът има не повече от две седмици, в които може да плати. От ,,Топлофикация" заявиха, че ще обвновят и базата си данни. До момента са актуализирани 60 000 телефона.
Данните показват, че броят на коректните клиенти нараства. 77% от хората плащат сметките си в срок, а 20% от абонатите на дружеството имат до шест неплатени сметки. ,,Топлофикация" може да заведе иск при повече от две неплатени реални сметки или на третия месец след изтичане на срока за плащане.
Софиянци получават нови фактури за парното от днес
Плашещи текстове към длъжници на „Топлофикация” и код на собственика на имота се предвиждат в новите документи
0 коментара
Все още няма коментари