От днес първите сметки за парно през отоплителен сезон 2015-2016 г. са на разположение на столичани на Интернет страницата на дружеството и в касите на „Топлофикация София”, съобщиха от пресцентъра на компанията. Според данните на Изчислителния център на компанията клиентите са потребили 169 054 Мвтч топлинна енергия, а средномесечната температура за октомври 2015г. е била 10,4 градуса. През 2015г. отоплителният сезон стартира на 20 октомври, докато през 2014г. общото пускане на отоплението в столицата започна на 26 октомври. Напомняме, че сметките за отопление и топла вода и през този сезон се изготвят съобразно изискванията в Наредбата за топлоснабдяването, изработена и утвърдена от Министерството на икономиката и енергетиката и в сила от 1 юни 2014 г.
В изпълнение на изискванията в нормативната база, „Топлофикация София” извършва изчисленията за парно на базата на реалната консумация във всеки отделен имот за предходния отоплителен сезон, отразена в окончателната изравнителна сметка за периода 1.05.2014-30.04.2015г.
За улеснение на клиентите ще припомним начина за образуване на месечната сметка за парно и за топла вода през отоплителния сезон. За целта е необходимо да извършат няколко математически действия. Общото количество енергия за отопление и сградна инсталация, посочено в изравнителната сметка, се разделя на броя на дните с отопление – 184 през миналия отоплителен период Така се получава средното количество топлинна енергия, изразходвано от клиента за 1 ден. За да се получи месечната сметка, то се умножава съответно по броя на дните с отопление за изминалия месец и по действащата към момента цена.
Клиентите трябва да имат предвид, че считано от 1 октомври 2015 г. цената на топлинната енергия от „Топлофикация София”, определена от КЕВР е 84,96 лв. за мегаватчас с включен ДДС.
Сметките за отопление се коригират с коефициент, отразяващ климатичните условия и съответно промяната в характера на потреблението в сградата през съответния месец в сравнение със същия месец от предходния отоплителен сезон. Според посочената в Наредбата формула, корекционният коефициент е отношението между отчетената топлинна енергия по топломера в абонатната станция за съответния месец и потребената енергия за същия месец на предходния отчетен период.
Целта е месечните сметки да бъдат максимално близки до реалното потребление на гражданите. Корекционният коефициент е записан на отделен ред в месечното съобщение на клиентите. и е различен за всяка отделна сграда.
Индивидуалните сметки на клиентите не зависят пряко от потреблението на съседите и обявени нулеви дялове,. Нулева консумация на отопление може да се заяви само за апартамент, който няма да е обитаем поне 3 месеца. За целта са нужни подписите на домоуправителя и още двама съседи, както и снемане на показанията на измервателните уреди.
Сметката за топла вода се формира като количеството енергия за подгряване от последната изравнителна сметка за топла вода се раздели на 12. По този начин тя става предвидима за една година напред.
Напомняме на нашите клиенти, че ако все още нямат индивидуален водомер за топла вода е препоръчително да си монтират. Наредба за топлоснабдяването предвижда за случаите без водомер за топла вода или с остарял и непроверен уред на потребителите да се начисляват по 140л. топла вода на човек на ден.
В началото на новия отоплителен сезон „Топлофикация София” има над 2000 нови клиенти, пожелали да ползват услугите на компанията. Дружеството продължава и през този сезон бонусната програма за лоялните си клиенти. Те автоматично получават 3% отстъпка от сметката си, ако тя бъде заплатена до 30-то число на месеца, следващ консумацията и абонатите нямат просрочени задължения.
За да предвидят още по-точно разходите си, клиентите на компанията могат да изберат да заплащат за парно и топла вода на фиксирани равни месечни вноски. Те се определят като количеството топлинна енергия, консумирано в съответното жилище през предишния изравнителен период – 1.05.2014г.-30.04.2015г., посочено в изравнителната сметка, се разделя на 12 равни части и се умножава по действащата в момента цена на топлинната енергия.
Така клиентите получават 11 еднакви сметки плюс една изравнителна. Всеки може да заяви плащане на равни вноски във всеки един момент в клиентските центрове на компанията. Решението не зависи нито от наличието на натрупани неплатени задължения към дружеството, нито от предпочетения начин на плащане от съседите. Според действащата програма „Разсрочена лоялност” всеки, който премине към нея, получава 50% отстъпка от първата си равна месечна вноска,.а досегашните клиенти без просрочени сметки за едногодишния период, получават 50% отстъпка от последната вноска.
Така лоялните клиенти на компанията, съчетали двете бонусни възможности, получават комулативно на месечна база отстъпка в размер на близо 4,5% от всяка сметка. През изминалия сезон над 22 000 клиенти на компанията плащаха на равни месечни вноски.
Все още няма коментари