Близо 50 хил. граждани са получили съдействие от омбудсмана, а над 22 хил. души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси. Това стана ясно от приетия от депутатите доклад на омбудсмана доц. д-р Диана Ковачева за 2019 г. Броят на получените жалби и сигнали през 2019 г. е 12 916, което е с 1% повече в сравнение с този през 2018 г., а приключените жалби и сигнали са 13 762.
И през 2019 г. най-голям бил броят на жалбите и сигналите от потребителите на обществени услуги – 3519, който се е увеличил с около 17% в сравнение с 2018 г., следват жалбите, свързани с нарушени или засегнати социални права – 14,77%, а третото място заемат проблемите, свързани с правото на добро административно обслужване – 8,66%. През 2019 г. оплакванията на гражданите, свързани с предоставяне на ВиК услуги, електроснабдяване и финансови услуги, са увеличени в сравнение с 2018 г.
50 000 граждани получили съдействие от омбудсмана
0 коментара
Все още няма коментари