Санкция от 30 бона грози мобилен оператор, защото прикривал информация от потребителите при продажба на предплатени карти, съобщават от Комисията за защита на потребителите. Телекомът не е уведомявал клиентите, че при ползване на предплатената услуга те губят на всеки 90 дни пари от своята сметка, ако до края на този период не я презаредят. Компанията не е предоставила информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта.
"Купих си предплатена карта за 6 лева в началото на януари 2015 г. Когато се прибрах вкъщи, с изненада установих, че сумата в картата беше намаляла с 2-3 лева, без да съм правила обаждания с нея. Купих картата, за да говоря само, когато ме избират", разказва потърпевша. "Неочаквано в края на март телефонът ми не само беше изключен, въпреки че по сметката имаше неизползвани пари, но и номерът ми беше отнет. Обясниха ми, че телекомът е отнел неизползваната сума, защото е трябвало да заредя още някаква сума преди изтичане на трите месеца от купуването на картата. Това условие не ми беше съобщено, когато ми я продадоха", допълва жената.
Излиза, че телекомът принуждава клиентите си да му подаряват принудително пари. КЗК посочва, че в офиса на телекома има старо ръководство, а новите правила ги имало само в интернет страницата му, пише ПИК. Проблем е, че не всички клиенти я преглеждат.