„Аз съм само цвят лилав“ ще бъде мотото на приближаващата 2022 г. Институтът WGSN в Ню Йорк, който ежегодно предсказва тенденциите в цветовете, избра цветът „орхидея“ за знаков през идните 12 месеца. По него ще трябва да се водят всички дизайнери както в облеклото, така и в интериорния дизайн.
Самият цвят „орхидея“ е далеч от класическото лилаво. Специфичен е с това, че носи доста по-ярки багри и е микс между виолетово, цикламено и розово. „Орхидеята“ е интензивен, хиперреалистичен и стимулиращ, което го прави цвят, който се откроява във всяка среда. Той е достатъчно гъвкав, за да се използва през различни сезони и във всички континенти. Носи позитивизъм и оставя усещането за бягство от действителността“, аргументират се експерти в сайта на WGSN. По думите им цветът е не само подходящ, но и ще се хареса както на жени, така и на мъже. Универсалността и за двата пола се предполага, че ще е валидна предимно за по-младите поколения, като за представителите на силния пол се предлагат варианти с акцентиран лилав подтон.
Първата записана употреба на „орхидея“ като име на цвят на английски е през 1915 г., като – съвсем логично, той се свързва с багрите, които най-често срещаме по едноименните цветя. Любопитен факт е, че самото название на цветето пък се предполага, че идва от гръцката дума „orchis“, което означава тестис и се свързва с появата на грудките на растенията от този род. Това не е първият път, в който „орхидеята“ е обявена на почит. През 2014-а „Пантон“ обяви „сияещата орхидея“ за цвят на годината. Разликата между двете вероятно се крие в по-силно изразените розови подтонове при „сияещата“ разновидност. Важно е да се отбележи, че към момента „Пантон“ все още не е обявила своето окончателно решение за цвят на 2022 г. Според руски стилисти и дизайнери багрите, измежду които компанията най-вероятно ще посочи своя фаворит, са розово, светлосиньо и сиво-синьо.
Лилавото ще диктува правилата и в интериорния дизайн, става ясно от приключилото наскоро състезание за цвят в Ню Йорк. То се свързва с кралските особи, но и със здравните работници. Според експертите цветът ще е актуален както за всекидневно, така и за официално облекло, за бански, за палта и т. н. В същото време лилавото (макар и далеч не толкова ярко) ще виждаме все по-често по стените на домовете и малките интериорни акценти като мини възглавнички, одеяла и др.
Все още няма коментари