Животът и битът по времето на социализма сега изглеждат доста мизерни. Скучните опаковки с надписи само на вида на стоката – ориз, захар, олио, марципан и т. н., днес отстъпиха място на лъскави етикети с многобройни търговски марки, търсещи място в джоба на бедния нашенец.
Има обаче някои типични соцпродукти и марки с феноменално дълъг жизнен цикъл. Става дума основно за хранителни и козметични стоки, които са купувани от няколко поколения българи, та и до днес.
Един от тях е локумът. „Има продукти, чиято сила е неподвластна на времето. Този локум е познат на поколения българи и се произвежда от нас повече от 40 години. Доставете си отново незабравимо удоволствие с традиционния незабравим вкус“, са написали на гърба на кутията с обикновен локум производителите му от Горна Оряховица. А красивата розоберачка върху опаковката се усмихва по същия начин, както и през 70-те години на миналия век.
Със сигурност няма мъж в България, започнал да се бръсне преди 10 ноември 1989 г., който да не е ползвал крем „Каро“. Тогава нашенецът не беше и чувал за пяна и гел за бръснене. Днес продуктът на „Ален мак“ вече не е така популярен като едно време, но все още го има и може да се намери на съвсем приемлива цена. А много българи традиционалисти продължават да се бръснат с тази соцкласика в мъжката козметика.
Друга култова ретромарка, оцеляла и до днес, са шоколадовите бонбони „Черноморец“. Е, като всичко друго и те не са точно като едновремешните на вкус, но соцносталгиците редовно си купуват хрускавите правоъгълничета и си припомнят младостта.
Все още няма коментари