Преди четвърт век масово се отказахме от лади и москвичи и минахме на 10-15-годишни стари западни коли. Вярно е, че москвичите и ладите доста се повреждаха. Хората се возеха с пълен комплект инструменти в багажника. Да си механик, стана втора професия на всеки български мъж. Това особено важеше за москвичите.
Като минахме на западните коли, това се попромени. Те не се повреждаха толкова много, реално много народ изобщо изхвърли инструментите.
Сега обаче старите времена се връщат. Дори чисто нови западни коли се трошат като москвичи. Коли на 70 хиляди километра ходят на основен ремонт. Сменяме бутала, ремонтираме скоростни кутии. А на 30 хиляди да ти протече гарнитура, вече е съвсем нормално.
Въвеждането на жизнен цикъл на продуктите и неговото постоянно скъсяване превърна всички коли в москвичи.
Случващото се е добре за нас – монтьорите, но не ми изглежда особено разумно. Дори най-елитни марки като мерцедес и БМВ вече се трошат след 2-3 години. Няма нито „немско“, нито „японско“ качество.
Ако москвичите бяха оцелели, днес те щяха да са по-качествени от поне половината нови западни автомобили.
Г. Николов
3 коментара