Здравейте, уважаеми читатели!
В поредица на рубриката ми ще се опитам да ви дам някои практични съвети, които ако спазите, уверявам ви, проблемите през зимата ще намалеят и не само това, ще увеличим живота на автомобила. Днес ви предлагам да се погрижим за външното покритие, предпазващо колата от корозия. От години наред всяка есен независимо от това, че колата може да е нова, аз задължително я пастирам. По този начин предпазвам боята от солта и пясъка, с който третират заледените пътища у нас. Въпрос на личен избор е да изберете препарата за пастиране. От личен опит знам, че качествените продукти са по-скъпи и се продават във фирмени магазини. В случая пастата, която ще използваме, е английска, но няма да споменаваме марката, за да няма рекламни внушения (сн.1).
Първото, което трябва да направим, е да измием прецизно автомобила, задължително с обезмасляващ препарат, след което да го подсушим (сн.2). Добре е пастирането, което е следващата фаза, да направим при умерена температура, т.е. повърхността, която пастираме, да не е нагрята от слънцето. Защото в такъв случай самата паста изсъхва бързо и трудно попива в невидимите драскотини (сн.3). Обикновено към кутиите с пастиращия препарат производителят предлага и тампон, с който нанасяме същия. Според указанията, изписани на кутията, изчакваме определено време и след това най-добре с вълнен парцал втриваме и отстраняваме нанесената защитна паста, докато повърхността не добие чист гланциран вид (сн. 4). Разбира се, добре е да се прегледа автомобилът и отдолу, около калниците, праговете, както и трудно видимите места на вратите и ако има наченки на корозия с подходящ антикорозионен спрей, след като добре ги почистим от мръсотия, да бъдат обработени.
Спомням си как преди много години, най-вероятно и вие сте виждали обърнати настрани прогнили лади, да бъдат третирани с всеизвестния миниум. Е, това време отмина и при съвременната технология препаратите, които има на пазара у нас, действително са много ефективни и наистина удължават живота на автомобила.