Около 25-30 процента от асфалта по Северната тангента на София липсват, каза неотдавна регионалният министър в телевизионно интервю. Подложката под асфалта също не е такава, каквато трябва да бъде. Една от ядките, взети за проба, министърът представи в студиото по време на интервюто. През последния месец били взети проби от магистралите и за съжаление, резултатът бил все същият. Министърът е категоричен, че не става въпрос за износване на покривния слой. Почти навсякъде имало липсващ асфалт. В същата насока са и думите на вътрешния министър, тъй като проверките се извършват и в присъствието на служители на вътрешното министерство.
Преди десетина години в обществото се спореше дали да се дават пари за пътища или за социални дейности. Тогава възникна и шеговитият израз, че асфалтът не се яде. Е, оказа се, че не е така. Яде си се асфалтът и още как. Само че единици са тези, дето могат да се облажат с парите за магистрали. Тъжното е, че това се случва в държавата с най-лошите пътища не само на Балканите, но и в Евросъюза. Още по-тъжно е, че тези пътища са строени и с пари на европейския данъкоплатец. Какво доверие да ни имат европейците, когато така грозно се отнасяме с техните помощи. А всички ние пътуваме – някои повече, други по-малко. Но всички сме убедени, че нещо не е наред, след като днес режат лентата и откриват нов пътен участък, след месец го затварят за ремонт. То така и се роди крилатият израз ремонт на ремонта. Уж магистрални шосета, а скоростни ограничения по тях колкото искаш. Да не говорим, че някои ремонти се точат с години, като този на магистрала „Хемус“ в района на тунелите и виадуктите. Редовно пътуващите шофьори вече са забравили какво е да се движиш нормално в тези участъци. В столичния град също според министъра има проблемни ремонти. Спомняме си скандалите около „Дондуков“ и „Граф Игнатиев“ преди години. Тепърва ще стане ясно какви са нещата и там. Макар че ние, софиянци, се сблъскваме с некадърни ремонти почти на всяка крачка из града. За жълтите павета да не говорим, там нещата са трагикомични. Нищо чудно кражбите около пътните строежи да се окажат едни от най-големите в новата българска история.
Станислав Велев, София
Все още няма коментари