Близо 80 хил. лева инвестира ръководство на БСП в артинсталацията с кодовото име Червена роза. Толкова средства са похарчени за брандиране на сградата на партийната централа на „Позитано” 20 с логото на партията, коментират червени депутати. Гениалната идея дал приближен на лидера Михаил Миков.
„Вместо да се плащат скъпи пространства в центъра на София за плакати или билбордове, защо не облепим всички прозорци на централата ни предизборно“, гласяло предложението. Щом чул, че ще се пестят пари, Миков мигом дал зелена светлина на хрумката.
Шедьовър
„Цялата сграда заприлича на коледен бонбон - все едно че художникът Христо Явашев-Кристо я е завил с неговите артчаршафи“, подмятат недоволни от промяната служители по кварталните кафенета. Те се оплаквали още, че само за няколко седмици намаленият приток на светлина е започнал да взима своето. Заради есенния сезон и без това слънцето почти не се показва в София. Изпълнителите в началото обещали, че скъпото фолио е полупрозрачно и няма да създаде дискомфорт. На практика обаче в сградата прониквала с до 30% по-малко светлина. Така някои служителки от администрацията развили скандинавския синдром и започнали да изпадат в депресивни състояния.
Сумрак
Хората, работещи вътре, се оплаквали от чувство на потиснатост. „Ако така продължава, ще сезираме инспекцията по труда, не може през деня да се работи на луминесцентни лампи“, оплака ни се млада дама от международния отдел, пожелала анонимност.
Заради сумрака социалистите отваряли прозорците по-често, но така мнозина се уредили с настинки.
Според мълвата Миков не знаел за проблема, тъй като бил на предизборни обиколки в страната. Негов довереник в столицата пък се изцепил, че изкуството и агитацията искат жертви. Замисълът гласял, че когато се погледне сградата отдалеч, множеството малки рози, запушили прозорците, ще акцентират една голяма в центъра. Така социалистическата идея щяла да грее като второ слънце над столицата.