Култовата руска автомобилна марка „Москвич” е на път да възкръсне. Това ще стане възможно, ако Роспатент одобри заявлението на френската Renault за придобиване на търговската марка „Москвич”, предадоха световните агенции. Успехът на Nissan, която успя да възроди марката Datsun, е вдъхновил ръководството на френския концерн да върне на пътя руската автомобилна легенда.
Московският автомобилен завод „Москвич” е основан през 1930 г. В цеховете му е правен култовият „Москвич-400” - първият масов съветски автомобил, продаван за индивидуална употреба. През 1945 г. като репарация от победена фашистка Германия в Москва е пренесен цял завод на Оpel. Така моделът Cadett на германската компания се превръща в „Москвич 400”. По-късно на пазара излизат моделите 403,407, 412, 1360 „Алеко” и др., а заводът е прекръстен на АЗЛК (Автомобилен завод на Ленинския комсомол).
По времето на соца „Москвич” се сглобяваше и в ловешкия завод „Балкан”. Общо през периода 1966 г. – 1990 г. в България са сглобени 304 297 броя коли от легендарната съветска марка.
В началото на 90-те години предприятието се превърна в едно от най-големите в страната, но с разпада на СССР започнаха и проблемите му. След изключително слаби продажби през 2006 г. „Москвич” фалира. На негова територия заработва „Автофрамос“, а по-късно и Renault Русия, където в момента се сглобява моделът Renault Logan.
Според автомобилни експерти под марката „Москвич” Renault ще продава бюджетни автомобили, предназначени предимно за пазарите в Централна и Източна Европа, както и за страни от Третия свят.
Все още няма коментари