През 2015 година повечето българи, които искат да направят коледни подаръци на най-близките си хора, ще заделят между 16 и 50 лева.
С 315 лева ще олекне бюджетът на средностатистическото семейство у нас през следващия месец за покупка на дарове. В този разход не влизат обаче харчовете за празничното меню и коледната украса, сочат данните от проучване на платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com.Резултатите показват още, че българите имат намерение да купят подарък на 3-4 души, като стойността им достига 44 лева за най-близките, съобщи Блиц.
40 лева е средната стойност на подарък за хората от широкия семеен кръг - баби и дядовци, леля, чичо, племенници и братовчеди.
За приятелите ще отделим средно по 26 лева, а за колегите по 21 лева, става ясно от проучването. Две трети от българите обаче предвиждат покупки под 30 лева, а едва 3% ще търсят новогодишен дар над сто лева. Оказва се, че всеки трети нашенец планира да зарадва приятелите си с подарък, докато значително по-малко дарове има заделени за далечните роднини.
Половината от анкетираните се готвят да сложат в коледния чорап дрехи и козметика. 34% имат намерение да закупят потребителска електроника, още полкова са се насочили към детските играчки. В търсене на мобилни телефони, таблети и и аксесоари ще се впусне всеки трети, почти толкова българи ще направят и подарък книга. Оказва се, че електронните магазини са най-предпочитаното място за избор на подаръци, 39% ще се впуснат в обиколки на молове и търговски центрове, които по това време се пукат по шевовете от навалица. Всеки четвърти избира старомодния начин за пазаруване, като отива в обикновен или специализиран магазин, а 18% ще купят подаръци по интернет от частни лица или аукциони.
Още преди началото на декември обаче е започнала подготовката за пазаруване на подаръци. През ноември ще се проведе и т.нар. Черен петък, който с всяка изминала година се налага и у нас. Мнозина нашенци, които искат да сменят домашната си техника, се зареждат от рано в сайтовете и чакат пред магазините за по-евтин телевизор или телефон. Намаленията в магазините за дрехи и обувки обаче досега често оставаха символични.
Все още няма коментари