Според публикуван в Държавен вестник от април 1988 год. тиражен лист на Държавната парично-предметна лотария, лек автомобил „Москвич-2140“ е струвал 6400 лева, лек автомобил „Трабант“ – 5660 лева, лек автомобил „Волга“ – 11860 лева.
За нова лека кола на цена дотирана от държавата, респективно продадена от СССР евтино по линия на СИВ, при социализма се чакало години. На пазарна цена (на която СССР продавал на западния пазар) кола можело да се купи от кореком без чакане, припомня "Бг спомен".
В ГДР един „Wartburg 353w“ струвал 25.000 източно германски марки = 8333 лева, Lada Samara – 35.000 M = 11666 лева, „Volvo 244“ – 45.000 M = 15000 лева.
„Москвич 408“ е струвала през 1977/1978 год. – 4500 лв.
„Лада 2105“ е струвала през 1988-1989 год. – 8000 лв.
Мотоциклет „Ява-638 350“ в СССР през 1988 год. струвал 1260 рубли = 1259 лева,
мотопед „Рига-22“ – 265 рубли през 1988 год.
(През 1983-1986 „Лада“ е струвала около 5000 – 6000 лева), по същото време в Западна Европа „Lada“ се продавала за 10.000 западно-германски марки.
2 коментара
stoyno123
2017-05-23 02:02:56
Отговори
През 1986г. Лада 1600 в Белгия струваше около 5200 дм превдени по курса от белгийски франкове. Не пишете глупости като не знаете! За 10 000 дм можеше да се купи нова немска кола / по-евтин модел/.
Ива
2017-07-16 11:21:42
Отговори
Всичко което ни трябва
ще си копувахме без зае
ми.За кола чакахме но бе
ще нова а не като сега тр
ошки Стари веднага за ре
монт.Докато има живи от
Времето не пишете глупо
стига.