Проблеми с парното, изгоряла крушка в банята, смяна на батерии. Това са малка част от адресите, които екипите на столичната Спешна помощ са посетили през изминалата година. В повечето случаи с подобни проблеми се обръщат възрастни и самотни хора. По телефона те подават лъжлива информация на диспечерите. Казват, че имат много високо кръвно, че се чувстват много зле и дори, че умират. Когато линейката пристигне на адреса обаче, медиците се натъкват на съвсем друга картина.
За много хора това вероятно са куриозни случаи, но за нас не са, защото работата на спешните екипи е много сериозна, отговорна и тези сигнали са обидни“, коментира Катя Сунгарска – говорител на Центъра за спешна медицинска помощ (ЦСМП) в София.
Примерите за подобни сигнали не са единици и звучат повече от абсурдно. Така например възрастна пациентка подава сигнал, че веднага се нуждае от спешна помощ. Когато екипът пристига на място, намира жена на възраст между 60 и 70 години, която е във видимо добро състояние. На лекаря тя обяснила: „Извиках ви, защото вие сигурно имате инструменти и да ми обезвъздушите парното, понеже ми е много студено“. Друг подобен случай отново с възрастен е жена, която подала сигнал, че е с кръвно 220 на 190. Когато екипът пристигнал, се оказало, че кръвното на бабата е нормално. Тя обаче ги очаквала с апарата си, който бил с извадени батерии. На медиците жената спокойно обяснила, че не може да си смени батериите, а трябва редовно да си мери кръвното и била много притеснена, затова ги повикала. На друг адрес пък лекарка от Спешна помощ била помолена да смени крушката в банята.