С развитието на частното ресторантьорство, появата на заведения от всякакъв тип – ресторанти, кафенета, сладкарници, механи, все повече става ясно, че бизнес не се прави само с желанието за бързо и лесно забогатяване.
Един от най-често срещаните проблеми е с качеството на обслужване. Много често огромни кръчми имат малки кухни и не насмогват на клиентите. Най-често това са тесни, претъпкани с уреди помещения, в които една-две тетки се щурат и надпреварват с времето и поръчките. Трагично е положението и с обслужващия персонал, т.нар. сервитьори. Облечени с всекидневните си облекла, много често демонстриращи голи пъпове, смъкнати дънки, разноцветни прашки, голи рамене и презрамки. Да не говорим, че нямат понятие от сервиране, подход от определена страна към клиента при поднасяне и куп други тънкости. Има и изключения, но те са главно в сравнително скъпи обекти, и то в столицата. В малките градчета положението е плачевно, а в крайпътните - направо трагично. Тези хора така и не знаят, че когато двама души са заедно, то храната им съответно трябва да се сервира едновременно, че не може да донесеш пържените картофи със салата, а не с пържолата. Когато напитките са комбинирани със салати, то те трябва да се поднасят заедно, и много други особености на професията. Но у нас клиентът е благодарен, ако все пак успее да се нахрани, без да чака един час за това.
Станислав Петров, София
Все още няма коментари