Мобилни оператори лъжат с „безплатни“ телефони
Наглеците ни пробутват договори чрез куриери
2 коментара
От мобилен оператор ми се обадиха по телефона и ми предложиха нов, "по-изгоден" договор. В него имаше клауза за получаване на "напълно безплатен" мобилен телефон. Съгласих се на новите условия и те ми казаха, че ще изпратят договора и телефона по куриер. След няколко дни куриерът дойде и поиска веднага да подпиша договора. Честно казано, се притесних - как така се подписва договор, без да си го прочел? Куриерът ми обясни, че сега трябва да подпиша, защото той нямал време да чака да го чета, а ако нещо не ми хареса и реша да се откажа, мога да го направя в 14-дневен срок.
За да не го бавя, реших, че ще постъпя така, но в този момент изведнъж осъзнах, че всъщност в пакета освен договор няма нищо друго. Нито помен от обещания "напълно безплатен" мобилен телефон. Това вече преля чашата и реших да не подписвам нищо - просто отказах този "по-изгоден" договор.
Но въпросът ми е - ако, да речем, всичко беше окей и телефонният апарат не липсваше в пакета, законно ли е да ме карат веднага да подписвам договора? На улицата, пред вратата на къщата ми, стоейки в студа пред нетърпеливия поглед на куриера?
Напротив, гражданите следва да настояват да им бъде предоставена възможност на спокойствие да се запознаят подробно с договора и общите му условия и едва тогава да преценят дали да го сключат. Куриерът може единствено да настоява за подпис върху товарителницата, за да е в състояние да удостовери доставката на пратката. Но поставянето на подписа върху документ на куриерската служба не може да обвърже по никакъв начин потребителя с договор с мобилния оператор. Аман от тези наглеци!
Теодора ХРИСТОВА, Варна