По повод поредното и със сигурност не последно спиране на водата от ВиК в Шумен, при това на 40-градусови жеги, смятам за редно и нормално дружеството да компенсира клиентите си за всеки ден, в който не е осигурило вода и ги е принудило да си купуват такава. Като метод на изчислителние каква да бъде сумата може да се ползва следният принцип. ВиК ще изчисли потреблението на всеки клиент за 3 месеца назад за по-голяма точност и ще вземе средната стойност колко е дневната консумация. Полученото количество вода ще приспадне като цена от следващата фактура, но не по цената, на която ВиК доставя вода, а по средната цена на водата в магазините. За всеки ден, който ВиК не доставя вода, ще компенсира клиентите си с получената сума. Така за хората ще остане единствено неудобството от мъкнененто на туби, бидони и други средства за пренос на вода. Ако идеята намери публична подкрепа, ще бъде внесена в общината и ВиК като предложение това да се случва занапред.
Не че това ще ни спести неудобството да не можем да се изкъпем като нормални хора (и уж европейци) и да си измием съдовете, но поне ще бръкне в джобовете на тези, които ни го причиняват. Отговорна е и фирмата, която е извършила ремонта – освен че ще извършва безплатно ремонтите в гаранционния срок, трябва да ни компенсира, че страдаме от нейната лоша работа и некомпетентност. И какъв гаранционен срок би трябвало да има за такива дълготрайни съоръжения? Ако е примерно 30 години и през това време трябва да правят безплатни ремонти, ще си помислят как да строят!
В европейските страни, когато водата е спряна или има авария, се докарват големи цистерни с вода и разпределят питейната в бутилки.
И още нещо – при системното спиране на водата в Шумен всяка година, докато няма масови протести с искане за радикални промени, няма как да стане. Трябва публичен контрол.
П. Тодоров
София 23°
Видин 22°
Враца 24°
Русе 22°
Варна 35°
Бургас 32°
Пловдив 37°
Все още няма коментари