Истинско предизвикателство е това лято да пътуваш до Варна, морската ни столица. Хората от АПИ са се постарали усърдно да стъжнят живота на пътуващите за своите почивки хора от западните краища на страната за северното черноморие.
Първата тапа е на 36 километър в района на виадуктите и тунелите по т. нар. магистрала Хемус. Повече от 6-7 годишните ремонти все още са в период на довършителни работи и скоростта е ограничена до 50-60 км. След излизането от уж скоростния път около 80-ия километър пътуването продължава в почти приспивно темпо по едно допотопно двупосочно шосе и така с малки изключения почти до малко преди Шумен. Естествено лято е, време е за ремонти, но няма никакъв ред, никакво съгласуване. Тъкмо се отървеш от едни ограничения на скоростта, преминавания от едното платно в другото, и потеглиш що-годе нормално и попадаш в друга област, в която тамошното АПИ е заложило същите капани. Толкова ли не си говорят тези хора, не съгласуват нещата помежду си, та не могат да спретнат един график за ремонтите на пътя. Ремонтираш примерно в търновско, ама в търговищко да се пътува нормално, после в шуменско, варненско и т. н. Сега всички едновременно са разрушили асфалта, струпали са техника навсякъде, то са светофари, отбивки, поетапно пропускане на движението ту в една посока, ту в друга.
От Търново до Търговище се кара не по асфалт, а по подасфалтова подложка при силно ограничение на скоростта. Върхът обаче са решенията на служителите на АПИ-Търговище, които в една отсечка от 4-5 километра са нацвъкали 5-6 светофара, които пропускат еднопосочно движението на принципа тръгни-спри-чакай на опашка и после пак от същото. Със сигурност пътуващите на изток в района малко преди Търново до Търговище губят поне един час само в този участък от недоглежданията и недомислията на мъдреците в АПИ. Но да не си мислите, че след това пътят продължава нормално. Двупосочното шосе преминава през множество населени места или отбивки и пресичащи пътища, където скоростта е ограничена до 50 км. Така че ако някой много бърза за морето или трябва да се примири, или да пренебрегне правилата.
Очевидно е, че е необходимо да бъде завършен строежът на магистралата, което ще облекчи пътуването до Черноморието. И накрая за прибиращите се към София да имат едно на ум 30-40 км преди столицата. Магистралният асфалт е в ужасно състояние особено в средната лента, дупки, неравности, кръпки. На висока скорост колата буквално се тресе и подскача, трудна е за овладяване. По скоростната лента положението е по-добро, но там не може да се кара постоянно. Така че внимателно!
Стефан Митов, София
Пътят до северното Черноморие – тапи и мъка! От АПИ са се постарали да стъжнят живота на хората
0 коментара

Все още няма коментари