Истинско кръвопролитие като по време на война се случва това лято по българските пътища. Всеки ден новинарските емисии са препълнени със случаи, изправящи косите ни. Вече няколко десетилетия българинът така и не проумя, че не си струва да спечелиш 15 минути или половин час, но да рискуваш не само своя живот, но и живота на другите.
Огромен административен апарат е създаден за контрол върху движението. Калинки от класа, със заплати за завиждане и нулева ефективност. На първо място, разбира се, Малина Крумова, шефката на държавната агенция по „Безопасност на движението по пътищата“. Дето искаше да отнема правото на шофиране на 60-годишните, без да е съобразила, че пенсионната възраст е скочила на 65 години. Е, съобразиха я и ѝ затвориха устата, ама ѝ запазиха мястото. Освен това има и изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, АПИ, БГ-ТОЛ. Към тях добавете и Пътна полиция-КАТ. Надали има друга държава с такава мащабна транспортна администрация и с толкова нищожни реални резултати.
Сега пък се задава ново административно торнадо, което ще изцеди за пореден път шофьорските джобове. Ще се издава паспорт на всеки автомобил след мащабен технически преглед, който няма нищо общо с годишните технически прегледи. След съответно заплащане, разбира се, в специално обособени за това центрове. Това означава нови опашки, нови сриващи се електронни системи, нови разходи за изстрадалите граждани. И разбира се, нов набор от калинки, не особено компетентни, но затова пък верни на когото трябва. А за жертвите по пътя друг да мисли.
Петър Костов, Варна
Все още няма коментари