През миналата година в НЗОК/РЗОК са постъпили общо 234 сигнала от здравноосигурените граждани срещу изпълнители на медицинска и дентална помощ след извършена проверка на електронното им здравно досие в Персонализирана информационна система на НЗОК, в Националната здравноинформационна система (НЗИС) и чрез официално мобилно приложение на НЗИС „еЗдраве“,
В девет лечебни заведения по получени сигнали, включително и такива от други институции, се потвърждава отчетена, но неизвършена медицинска дейност или липса на индикации за хоспитализация. При някои от тях жалбоподателите твърдят, че не са били хоспитализирани, а в едно от лечебните заведения са отчетени две хоспитализации по различни КП, а реално е осъществена само една.
Потвърждават се и сигнали, свързани с:
Твърдения за издадени епикризи от ЛЗ за БМП с грешно съдържание;
Изискано заплащане на потребителска такса от група пациенти, които са освободени от заплащане;
Изискано заплащане за медицинска дейност, медицински изследвания и анестезия, които са гарантирани от бюджета на НЗОК;
Изискано заплащане за медицинска изделия и консумативи, които са заплатени от НЗОК.
София 20°
Видин 19°
Враца 23°
Русе 20°
Варна 35°
Бургас 32°
Пловдив 37°
Все още няма коментари